Röviden

Megpróbálok egy helyen, strukturáltan összegyűjteni minden információt amire szüksége lehet annak, aki igényesen szeretne borotválkozni. Tapasztalatok, tanácsok, trükkök és tippek kezdő és haladó jól borotvált úriemberektől :o)

Friss hozzászólások

  • vero: Hapci foglalkozik fenőkövekkel - nem tudom borotvakővel is vagy sem - de ő mindenképpen többet tud... (2011.01.25. 16:56) 9 | Húz a borotva! Kő kö'!
  • kristophoros: Szép napot Urak! Először is örülök, hogy ráakadtam erre az oldalra, kissé olyan mintha nem lennék... (2009.08.31. 15:57) 9 | Húz a borotva! Kő kö'!
  • д: szintén zenész. én is próbálkozok, és örülök, hogy megtaláltam ezt az oldalt. egy tipp, hát hogy ... (2009.04.05. 22:24) 9 | Húz a borotva! Kő kö'!
  • edrose: Hát, ha nekem nem hiszel, kérdezz utána, pl. itt: www.kesportal.hu De ha csak logikusan gondolkodu... (2009.03.05. 23:06) 4 | A kiválasztott: borotva
  • T-boy (törölt): Érdekelne ,hogy a Norton FB-6 -os kő milyen finomságú? Esetleg,hol nézhetnék utána? El... (2009.03.04. 14:59) 9 | Húz a borotva! Kő kö'!
  • Utolsó 20

Forgalmazók

2 | Egy kis történelem

2008.11.07. 13:49 | throbi | Szólj hozzá!

King Camp Gillette jó fej volt. Kitalálta, hogy kicsi, olcsó pengével is lehet borotválkozni. Csak egy (szép, precíz és viszonlyag drága) szerkezetbe kell azt berakni. 1901-ben már a szépen megdolgozott borotvákat olcsón árulta, a zsilettpengéket (előállítási árukhoz képest) drágán. Hogy ettől jobb vagy rosszabb lett a borotválkozás minősége, azt sokan vitatják. Viszont a Gillette cég él és virul! Sőt, nagyon sokan róla vesznek példát: autókhoz jó drágán adják az alkatrészt, olcsón árult mobilhoz drága percdíjakat számláznak, porszívóhoz cserezsákot kell vásárolni, elektromos kütyükbe elemet, stb. Dióhéjban ennyit a Gillette-ről (további adatok itt: en.wikipedia.org/wiki/Global_Gillette).

Személyesen 14 éves koromba kerültem kapcsolatba az éles pengékkel: születésnapomra keresztszüleim egy cserélhető pengés borotvakészletet ajándékoztak. Három szál szakállamat nyirbáltam is rendesen! Pontosan, Mister, úgy történt, ahogy gondolod. Pár év múlva rendszeresíteni kellett burjánzó arcszőrzetem leborotválást. Viszont akkor már én is édesapám húszéves, gyönyörűen megmunkált, acélból készült borotváját használtam: rájöttem, hogy borotva és borotva között is lehet óriási különbség.

Azóta eltelt jó másfél évtízed, hűségesen tejeltem a Gillette cégnek az Sensor-Excel-Mach3 termékvonal mentén, néhány sikertelen kitöréssel a Wilkinson felé. Mai árfolyamon számolva közeledik a 200 ezer forinthoz a csere betétekre, habokra, arcszeszekre kiadott összeg. És még csak nem is volt jó nekem! Fél éve már csak hetente borotválkoztam, utánna napokig sajgott az arcom!

Címkék: gilette excel wilkinson zsilettpenge sensro mach3 sajgott

A bejegyzés trackback címe:

https://borotva.blog.hu/api/trackback/id/tr66755686

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása