Röviden

Megpróbálok egy helyen, strukturáltan összegyűjteni minden információt amire szüksége lehet annak, aki igényesen szeretne borotválkozni. Tapasztalatok, tanácsok, trükkök és tippek kezdő és haladó jól borotvált úriemberektől :o)

Friss hozzászólások

  • vero: Hapci foglalkozik fenőkövekkel - nem tudom borotvakővel is vagy sem - de ő mindenképpen többet tud... (2011.01.25. 16:56) 9 | Húz a borotva! Kő kö'!
  • kristophoros: Szép napot Urak! Először is örülök, hogy ráakadtam erre az oldalra, kissé olyan mintha nem lennék... (2009.08.31. 15:57) 9 | Húz a borotva! Kő kö'!
  • д: szintén zenész. én is próbálkozok, és örülök, hogy megtaláltam ezt az oldalt. egy tipp, hát hogy ... (2009.04.05. 22:24) 9 | Húz a borotva! Kő kö'!
  • edrose: Hát, ha nekem nem hiszel, kérdezz utána, pl. itt: www.kesportal.hu De ha csak logikusan gondolkodu... (2009.03.05. 23:06) 4 | A kiválasztott: borotva
  • T-boy (törölt): Érdekelne ,hogy a Norton FB-6 -os kő milyen finomságú? Esetleg,hol nézhetnék utána? El... (2009.03.04. 14:59) 9 | Húz a borotva! Kő kö'!
  • Utolsó 20

Forgalmazók

6 | Hogyan fenjünk borotvát?

2008.11.13. 15:06 | throbi | 5 komment

[Ezt én is szeretném tudni. Itt leírom, én hogyan csinálom, oszt' a hozzászólásokból majd kiderül, mit csinálok rosszul, s mit jól. Mindnyájunk okulására.]

A sokat emlegetett, dr. Chris Moss által írt útmutató két kifejezést használ ezzel kapcsolatban: honing és stropping. Az elsőhöz nem tudok hozzászólni, kövem sincs hozzá, nem próbáltam. Az untig emlegetett füzet szerint félévente kell kövön fenni az egyenes borotvát, én még csak két hónapja használom az enyémet.

A szíjon való élesítéssel már próbálkoztam, a rajzon látható módón. Élesítés itt nem a legjobb kifejezés, talán az él-egyengetés áll közelebb a valósághoz. Dr. Moss szerint a bőrszíjtól nem lesz élesebb a borotva, az csak kiegyenesíti a nagyon vékony fémréteget a penge élén. Borotválkozási rituáléim első felvonása a stropping. A szíj egyik végét felakasztom, az alját bal kézzel kifeszítem. Jobb kézzel húzogatom a borotvát a szíjon, mindig az élével ellentétes irányba, a gerincén fordítom meg (még szép, hogy nem az élén!). Azt olvastam, hogy a pengének feküdnie kell a szíjon. Olyan a kialakítása, hogy a szíjjal így zárja be az élesítéshez (khmm, egyengetéshez) szükséges szöget.

? Ha tudod a választ, írd meg!

Az első pár alkalommal úgy éreztem, mintha penge éle kicsit kaparna a szíjon. Lehet, hogy rossz szögben tartottam? Vagy nem volt eléggé megfeszítve a szíj?


Kb. százszor húzom végig a pengét a bőrszíjon. Szerintem elég lenne kevesebb is, ha penge teljes hosszában a szíjra feküdne. De mivel a szíj elég keskeny, csak kb. 2/3-a a pengének fér rá. Azt, hogy mennyire éles a borotva a bal alkaromon szoktam ellenőrizni. Nem érfelvágással, hanem a szőr borotválásával. Az elején céltudatlanul vagdostam a szőrszálakat. De most már van annyi viszonyítási alapon, hogy egy ennyiből megítéljem, hogy elég éles-e (khmm, egyenes-e) a penge.

? Ha tudod a választ, írd meg!
Ugyanakkor nem vagyok tisztában a króm-oxid paszta használatával sem. Emberke itt azt írja, hogy a kövön való fenések közti idő megnyújtására szolgál. Azt nem írja, hogy mikor és hogyan kell használni. Minden alkalommal, mikor a szíjon élezem a borotvát? Rá kell kenni a szíjra?


Eddig két vagy három alkalommal használtam a króm-oxid pasztát. Egy borsónyit rákentem belőle a szíjra, kb. 2 cm. széles sávban. Kicsit megfogta a pengét, mikor áthúztam rajta, amúgy nem észleltem különbséget.

Ennyi fenekedés után kíváncsi lennék, mások hogyan csinálják!

Címkék: hogyan egyenes borotva fenőszíj króm oxid dr. moss fenés él egyengetése

A bejegyzés trackback címe:

https://borotva.blog.hu/api/trackback/id/tr95767182

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Közöd?? (törölt) 2008.12.20. 21:07:12

Hali! Én is mostanában kezdtem el borotvakést használni, a következő módszert alkalmazom. Először is vettem egy megfent a borotvát (+20 USD a kövön való megfenés) Vettem egy evező vagy paddle stropp nevű jószágot aminek az egyik oldalára 1 mikronos a másik oldalára fél mikronos gyémántpasztát kentem. Van egy saját magam által készített fenőszíjam amire zöld chrom-oxide festékport vittem fel és van egy lóbőr DOVO fenőszíjam aminek van szövet oldala is. sorrendben megfenem a borotvát az 1 es majd a feles gyémánton, nem kell sok lehúzás a gyémántpaszta gyors, majd jön a chrom-oxide itt lehet több lehúzás ez nem élez olyan gyorsan. Ezt az eljárást nem kell túl gyakran megcsinálni, Amit mindennap csinálok a borotválkozás előtt az a DOVO-n való stroppolás először a szöveten húzom aztán a bőrön. Két hete van meg a borotva és eszméletlen jó így, arra leszek kíváncsi mennyire bírja majd sokáig mikor kell keresnem valakit aki fenökővel megfeni xD

Közöd?? (törölt) 2008.12.20. 21:28:30

Nem gond ha szíjad keskenyebb mint a penge, keresztbe kell lehúzni a borotvát itt egy videó erről: www.youtube.com/watch?v=CqG4RTidRkc

throbi 2009.02.27. 11:19:29

Köszi a videót, most már jobb, viszont sikerült párszor belevágni a szíjba, úgy nézem, újat kell vásároljak :-(

throbi 2009.02.27. 11:24:22

@Közöd??: Köszi, most már jobb! Viszont sikerült belevágnom a szíjba, úgyhogy újat kell vásároljak...

Közöd?? (törölt) 2009.02.27. 14:45:19

Szia! Nem tudom mekkora a bevágás, de nem muszáj újat venni ha nem olyan nagy. Nekem is előfordul pár kisebb bevágás és probléma nélkül használom a szíjat, a kiálló bőrdarabot persze levágtam.
süti beállítások módosítása