Röviden

Megpróbálok egy helyen, strukturáltan összegyűjteni minden információt amire szüksége lehet annak, aki igényesen szeretne borotválkozni. Tapasztalatok, tanácsok, trükkök és tippek kezdő és haladó jól borotvált úriemberektől :o)

Friss hozzászólások

  • vero: Hapci foglalkozik fenőkövekkel - nem tudom borotvakővel is vagy sem - de ő mindenképpen többet tud... (2011.01.25. 16:56) 9 | Húz a borotva! Kő kö'!
  • kristophoros: Szép napot Urak! Először is örülök, hogy ráakadtam erre az oldalra, kissé olyan mintha nem lennék... (2009.08.31. 15:57) 9 | Húz a borotva! Kő kö'!
  • д: szintén zenész. én is próbálkozok, és örülök, hogy megtaláltam ezt az oldalt. egy tipp, hát hogy ... (2009.04.05. 22:24) 9 | Húz a borotva! Kő kö'!
  • edrose: Hát, ha nekem nem hiszel, kérdezz utána, pl. itt: www.kesportal.hu De ha csak logikusan gondolkodu... (2009.03.05. 23:06) 4 | A kiválasztott: borotva
  • T-boy (törölt): Érdekelne ,hogy a Norton FB-6 -os kő milyen finomságú? Esetleg,hol nézhetnék utána? El... (2009.03.04. 14:59) 9 | Húz a borotva! Kő kö'!
  • Utolsó 20

Forgalmazók

8 | Vágjunk bele!

2008.11.21. 13:03 | throbi | Szólj hozzá!

Hosszú szünet után írok újra, viszont ez csak jót tesz ennek a bejegyzésnek. Ugyanis magáról az aktusról lesz szó. Az elmúlt két bő hónapban volt alkalmam gyakorolni, s mondhatom, mára gyorsan s jól megy a borotválkozás.

Mikor már kész a hab, a pamaccsal felviszem az arcomra. A szakáll növésével ellentétes irányba. Mikor ezzel megvagyok, jobb kézben a borotva, bal kézzel kissé kifeszítem a bőrt a jobb fülem mellett, és határozott mozdulatokkal elkezdem borotválni az arcomat. Fentről lefele, szőrmentén. Nem nyomom a borotvát a bőrhöz, könnyedén húzom, mint amikor vajat kenek egy szelet kenyérre. Következik a bal arc, áll, pofa és bajusz, mindenhol a szakáll növésének az irányában. Helyenként át kell vegyem bal kézbe a borotvát, viszont ma már azzal is könnyedén boldogulok.

Ez volt az első kör. Az eredmény egy enyhén borostás, jólápolt-rosszfiú kinézet, drága cuccokat reklámozó férfi modelleket szokták így fotózni.

Lemosom az arcom hideg vízzel, újból behabozom. Most az oldalirányú vágás következik, én a bal fülemtől kezdem, a jobb fül irányában. Az állam alatt bal kézzel húzom, majd újból jobbal. Az bajuszomnál kicsit jobban odafigyelek, itt ez lesz az utolsó menet. Az eredmény nem sokkal tér el az előző körétől, viszont már így is sokkal jobb, mint amit sokpengés cserélhető fejű agyonreklámozott borotvákkal el tudtam érni. Először azt gondoltam, felesleges keresztirányban végigcsinálni ezt a játékot. Ugyanis ha megnézzük a penge lapját, a lehúzott habban alig található pár pöttynyi levágott szőr. Viszont ha kihagytam, a harmadik kör, mikor a szakáll növésével ellentétesen húzom a borotvát, nagyon keserves lett.

Hétköznapokra ennyi elég is, lemosom, még egy pár csepp rózsaolajas Skin Food, és kész is. Ezt a vizes bőrre kenem rá, majd hagyom megszáradni. Valamiért így jobb :o)

Harmadik menet: szőrrel szembe. Itt nagyon fontos, hogy jó legyen a hab és feszes legyen a bőr. Határozottak legyenek a mozdulatok, talán egy kicsit odanyomom a bőrhöz a borotvát, de ügyelek, hogy miközben húzom, ne ugráljon! Mert ahány ugrás, annyi vágás! És ha már megszáradt volna a hab, akkor inkább pamacsozzuk be újból. Megéri! Nemrég még nem kentem be habbal az teljes arcomat a harmadik menet előtt, csak épp azt a felületet, amit borotváltam. Ugyanis annyira lassú voltam, hogy minduntalan rámszáradt. Egy ideje már csak a harmadik kör után érzek minimális irritációt, de a Skin Food pár perc alatt azt is megszünteti.

Az eredmény természetesen lehengerlő, kozmetikustól kijövő nőkből sárga irigységet képes kiváltani, hogy mennyire szép az arcbőr egy ilyen háromkörös borotválkozás után. Mert nem csak a szakáll, hanem halott hámsejtek és pórusokban megbújó por és faggyú is távozik ilyenkor! Bizony.

Nos, mikor elkezdtem írni ezt a blogot, nem gondoltam, hogy erre a szintre is el lehet jutni, s lám! Férfimunka, jó mulatság volt! :o)

Fotók dr. Chris Moss könyvéből, azaz innen: www.shavemyface.com/downloads/The-Straight-Razor-Shave.pdf.

Címkék: borotva hogyan coral skin food egyenes borotva

A bejegyzés trackback címe:

https://borotva.blog.hu/api/trackback/id/tr63781095

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása