Röviden

Megpróbálok egy helyen, strukturáltan összegyűjteni minden információt amire szüksége lehet annak, aki igényesen szeretne borotválkozni. Tapasztalatok, tanácsok, trükkök és tippek kezdő és haladó jól borotvált úriemberektől :o)

Friss hozzászólások

  • vero: Hapci foglalkozik fenőkövekkel - nem tudom borotvakővel is vagy sem - de ő mindenképpen többet tud... (2011.01.25. 16:56) 9 | Húz a borotva! Kő kö'!
  • kristophoros: Szép napot Urak! Először is örülök, hogy ráakadtam erre az oldalra, kissé olyan mintha nem lennék... (2009.08.31. 15:57) 9 | Húz a borotva! Kő kö'!
  • д: szintén zenész. én is próbálkozok, és örülök, hogy megtaláltam ezt az oldalt. egy tipp, hát hogy ... (2009.04.05. 22:24) 9 | Húz a borotva! Kő kö'!
  • edrose: Hát, ha nekem nem hiszel, kérdezz utána, pl. itt: www.kesportal.hu De ha csak logikusan gondolkodu... (2009.03.05. 23:06) 4 | A kiválasztott: borotva
  • T-boy (törölt): Érdekelne ,hogy a Norton FB-6 -os kő milyen finomságú? Esetleg,hol nézhetnék utána? El... (2009.03.04. 14:59) 9 | Húz a borotva! Kő kö'!
  • Utolsó 20

Forgalmazók

5 | Bűn és bűnhődés

2008.11.10. 15:06 | throbi | Szólj hozzá!

"Ne csinálj magadnak faragott képet" - így kezdődik a második parancsolat. Nos, bűnt követtem el, és meg is bűnhődtem érte! Vadiúj egyenes borotvámmal vérfürdő közepette faragott képet csináltam magamnak, bizony! A mellékelt kép nem rólam készült, de az én arcom sem volt jobb állapotban, sőt! Több helyen véreztem, és ráadásul a borostás is maradtam! :o) Ezt a fényképet az egyik legfontosabb angol nyelvű borotválkozási portálon találtam: www.straightrazorplace.com/forums/shaving/25630-bad-shave-day.html. No, de vegyük csak szépen sorjába!

1. Éles-e a borotva?

Megérkezett végre a gyönyörű Dovo borotvám! A mellékelt leírás szerint már megfenték. Dr. Moss a már említett füzetében azt írja, hogy akkor tekinthető élesnek a penge, ha elvágja a hajszálat, amit keresztben áthúzunk az élén. Hajszálat kitéptem, húztam merőlegesen a pengére, halk ping: elvágta. Mégsem tudtam megállni, a bőrszíjat is kipróbáltam. A melléket rajz szerint próbálkoztam, viszont nem nagyon állt rá a kezem, főleg a fordításokra nem. Ráadásul a rajztól eltérően az én szíjam keskenyebb, mintsem a penge teljes hosszát egyszerre ráfektethetném.

2. Habosítás

Noha dr. Moss kihangsúlyozta, hogy nem mindegy, hogy mitől leszünk habosak, ezt amolyan úri huncutságnak tekintettem. Volt egy tubus Balea borotvakrémem és egy kék nyelű pamacsom a déemből, csak jó lesz! Arcot mostam forró vízzel, majd megkentem az egyhetes szakállamat borotvahabbal. A pamaccsal elkezdtem habosítani. Egy idő után abbahagytam. De nem azért, mint ha olyan hab lett volna az arcomon, mint amilyet a 6:3-ban Kállai Ferenc által játszott borbély készített! Hanem mert már nem bírtam elviselni a pamacs szúrását.

3. Kezelési nehézségek

Végre ott álltam szembe a tükörrel, kezembe a remegő borotvával. Újból dr. Moss (addigra már) alaposan elázott füzetéhez fordultam: hogyan is kell megfogni ezt a jószágot?! Hát a nyelétől nem, az biztos! Az csak arra való, hogy óvja a pengét, amikor nem borotválkozunk. Tehát azt ki kell hajtani, jó messzire, ne zavarjon! Valahogy úgy, mint a mellékelt képen. Három darab ujjunk játszik itt tartó szerepet: a hüvelyk-, mutató- és középső ujjunkkal megfogjuk a pengét, közel a nyél csatlakozásához. A gyűrűsujjunkkal meg elegánsan belehelyezzük a nyél csatlakozásának túloldalán levő kampóba. Mire begyakoroltam, a hab egy része lecsorgott az arcomról, más része meg rászáradt. Lemosás, újrahabosítás. Ezúttal már pamacsozás közben is éreztem azt a csípős irritációt, ami eddigi brotválkozásaimra emlékeztetett - egy-két napig azok után is.

És megtörtént az első vágás! Szőrmentén, harminc fokos szögben, ahogy a rajz is mutatja. Sercegett is, ahogy kell! És egy hajszálnyi piros csík is megjelent, majd vastagodott, és egy csepp is formálódni kezdet az alsó végén :o) Az elkövetkező fél órában is kb. ugyanilyen eredménnyel ügyködtem arcom különböző területein. Vállam, könyököm, csuklóm már kicsavarodott, a borotva sehogy sem állt kézre, nem csúszott, vagy ha igen, akkor túl nagyon. Egy-egy pillanatra még az is megfordult a fejemben, hogy ez nekem soha nem fog menni...

4. Záróakkord

Timsót már beszereztem, jól jött, ám nagyon csípett! Arcszesznek már a gondolatától is sajogni kezdtem. Három napig tartott, amíg begyógyultak arcomon a sebek.

Következtetés: ez nem jó így!

Mit rontottam el? Azaz mit nem? A penge megfelelően éles volt, azzal szerintem nem volt gond. Viszont nem volt elő- és utójáték. Legalábbis nem megfelelő. Elolvastam dr. Moss füzetéből a Preparation fejezetet is, és CTRL+F-el jó párszor végigmentem Orosz Péter "A borotválkozás jóbarát" című cikkének ezer kommentjén. Rájöttem, a pamacsom nem megfelelő, a borotvahabom sem, sőt, hiába Nivea, ha alkoholt tartalmaz, akkor kiszárítja a bőrt.

Újabb befektetés

Megrendeltem hát a www.muehle-shaving.com/shop weboldalról a következőket:

Kissé szkeptikus voltam, de ezeknek és a technikám (vártnál gyorsabb) fejlődésének köszönhetően már egyáltalán nem tartoznak a bűnhűdés kategóriába az elkövetkező borotválkozásaim.

Címkék: fogás vérfürdő pamacs borotvahab trumper coral skin food mühle orosz péter a borotválkozás jó barát egyenes borotva dovo fenőszíj faragott kép dr. moss irritáció timsó borotva krém

A bejegyzés trackback címe:

https://borotva.blog.hu/api/trackback/id/tr56761588

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása