Röviden

Megpróbálok egy helyen, strukturáltan összegyűjteni minden információt amire szüksége lehet annak, aki igényesen szeretne borotválkozni. Tapasztalatok, tanácsok, trükkök és tippek kezdő és haladó jól borotvált úriemberektől :o)

Friss hozzászólások

  • vero: Hapci foglalkozik fenőkövekkel - nem tudom borotvakővel is vagy sem - de ő mindenképpen többet tud... (2011.01.25. 16:56) 9 | Húz a borotva! Kő kö'!
  • kristophoros: Szép napot Urak! Először is örülök, hogy ráakadtam erre az oldalra, kissé olyan mintha nem lennék... (2009.08.31. 15:57) 9 | Húz a borotva! Kő kö'!
  • д: szintén zenész. én is próbálkozok, és örülök, hogy megtaláltam ezt az oldalt. egy tipp, hát hogy ... (2009.04.05. 22:24) 9 | Húz a borotva! Kő kö'!
  • edrose: Hát, ha nekem nem hiszel, kérdezz utána, pl. itt: www.kesportal.hu De ha csak logikusan gondolkodu... (2009.03.05. 23:06) 4 | A kiválasztott: borotva
  • T-boy (törölt): Érdekelne ,hogy a Norton FB-6 -os kő milyen finomságú? Esetleg,hol nézhetnék utána? El... (2009.03.04. 14:59) 9 | Húz a borotva! Kő kö'!
  • Utolsó 20

Forgalmazók

9 | Húz a borotva! Kő kö'!

2009.02.27. 10:42 | throbi | 8 komment

Jó féléves használat után kicsit elkopott a borotvám éle! Eddig csak szíjon egyengettem, úgyhogy ráférne egy fenés. Először is vásárolni kell egy követ, majd meg kéne tanulni fenni.

No, de milyen követ vásároljak? Ezen az oldalon (emberke-oldala.blogspot.com/2008/06/norton-40008000-es-komb-k.html) megtudtam, hogy van 4000-es, 8000-es és 16000-es finomságú, vizes- és száraz kő. Arra még nem sikerült rájönnöm, hogy hol vásárolhatom azt meg.

? Ha tudod a választ, írd meg!

Ha tudod, hogy Budapesten hol árulnak egyenes borotva fenésére alkalmas fenőkövet, kérlek írd meg! Esetleg internetes vásárlás is érdekelne. Köszi!

A bejegyzés trackback címe:

https://borotva.blog.hu/api/trackback/id/tr52969254

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Közöd?? (törölt) 2009.02.27. 14:51:38

Sokat nyomoztam és sajna Magyarországon sehol nem találtam:-( így külföldről rendeltem meg a Nortont www.classicshaving.com
16000 Kínai követ tudok e-bay on egy nagyonjó lengyel oldalról cgi.ebay.com/Natural-Polishing-Water-Stone-12-000-Grit_W0QQitemZ130260166840QQihZ003QQcategoryZ35992QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

edrose 2009.02.28. 22:42:01

Én nem tanácsolnám, hogy egy frissen vásárolt kővel rögtön ess neki a Dovódnak. Ha már veszel követ, akkor belefér az is, hogy veszel az Extrametálnál egy kínai „solingeni” borotvát párezerért, és azzal gyakorolsz, azzal „égeted” be a mozdulatokat, a technikát.

edrose 2009.02.28. 23:27:16

Az Extrametálnál láttam már Spyderco Benchstone-okat, persze méregdrágán (amúgy sem olcsó). 2x8 hüvelykes, műanyag doboz/talp van hozzá, és a fehérek (fine és ultrafine) nagyon jók borotvához, illetve ha sérülést kell javítani, akkor a barna is, amely a legdurvább. Ezek kerámia kövek, nem kell se víz, se olaj hozzájuk. Én ezeket használom, mind a hármat, csak ajánlani tudom.

edrose 2009.02.28. 23:31:49

Közben megtaláltam, itt olvashatsz a Spy kövekről: www.badgerandblade.com/vb/showthread.php?t=28545

T-boy (törölt) 2009.03.04. 14:59:24

Érdekelne ,hogy a Norton FB-6 -os kő
milyen finomságú? Esetleg,hol nézhetnék
utána? Előre kösz

д · http://www.hovane.blogspot.com/ 2009.04.05. 22:24:23

szintén zenész. én is próbálkozok, és örülök, hogy megtaláltam ezt az oldalt.

egy tipp, hát hogy ha ki tudsz belőle hüvelyezni valami hasznosat :)

www.en.nassrasur.com/razorcentral/index.html

kristophoros 2009.08.31. 15:57:12

Szép napot Urak!

Először is örülök, hogy ráakadtam erre az oldalra, kissé olyan mintha nem lennék egyedül :)
Szóval én is kitaláltam, hogy nekiesek a képemnek borotvakéssel, és elkértem a szomszédasszonytól egy olyan borotvát, amivel még az apukája borotválkozott. Fenve az öreg halála óta nem volt ('80-as évek), vagy ha igen, akkor csak barmolt rajta, aki hozzányúlt.
Itthon van egy missisipi köve apunak (egy asztalosműhelyről van szó :)), lövésem nincs, hogy hányas, azon húztam le a borotvát olyan mozdulatokkal, ahogy a youtube-on láttam. Utána pedig vágtam egy darab bőrt bükkfából csináltam egy keretet amire ráfeszítettem, és valahol azt olvastam, hogy cigihamut kell rászórni, és utána petróleumot rácsöpögtetni, és akkor lesz kész a fenő bőr. Így is tettem, és most olyan ez a borotva, hogy ha a kezem fölött elhúzom, akkor szeleteli a szőrszálakat, és megy neki a függőhajszál teszt is.

Amúgy ha vennék követ, az lehet hogy Belga kő lenne. Nem vagyok egy hatalmas szakértője a témának, de tetszik, hogy természetes kőről van szó, és a honlapon azt írják magukról, hogy a köveik jók a borotvákhoz. www.belgischer-brocken.com/hun/index.php

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2011.01.25. 16:56:56

Hapci foglalkozik fenőkövekkel - nem tudom borotvakővel is vagy sem - de ő mindenképpen többet tud
olah.g@freemail.hu <olah.g@freemail.hu>
a blog.hu-n meg a blogger.com-on is Hapciként lehet megtalálni
vagy www.metszoollo.hu
süti beállítások módosítása